• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76062
+
-

جذب 5 سرمایه‌گذار خارجی  برای توسعه کرمانشاه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه از جذب 5 سرمایه‌گذار خارجی از سال گذشته تاکنون در استان خبر داد و گفت: مقدمات سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده است. به گزارش ایرنا «علی محمدی» با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری افزود: در کمیسیون بهبود فضای کسب و کار استان تلاش‌های فراوانی انجام شده که در نهایت تاکنون منجر به جذب 5 مورد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، معدن، بهداشت
و درمان شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده یک مورد از این سرمایه‌گذاری‌ها که در راستای سامانه گرمسیری صورت خواهد پذیرفت، منجر به کاهش یک تا ۲ درصدی نرخ بیکاری استان می‌شود.  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را به دلیل ظرفیت بسیار بالای استان و همچنین بازدهی سریع نسبت به سایر حوزه‌ها از اولویت کاری تیم اقتصادی استان دانست و گفت: اقدام در ثبت جهانی منطقه اورامانات به عنوان منطقه ویژه گردشگری خیلی مهم و حیاتی است و منجر به تحولی عظیم در ایجاد اشتغال و رونق این منطقه خواهد شد.

محمدی در ادامه جذب این تعداد سرمایه‌گذار را نتیجه رایزنی‌ها و پیگیری‌های مسئولان ارشد استان از جمله استاندار کرمانشاه دانست و افزود: برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که سال گذشته در تهران برگزار شد نیز در جذب این تعداد سرمایه‌گذار موثر بود. وی این سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش‌های کشاورزی، معدن و بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: مقدمات اولیه این سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شده و در حال انجام امور اداری و روال قانونی خود هستند.  محمدی این سرمایه‌گذاری‌ها را کلان و قابل توجه دانست و اظهار کرد: با توجه به زیربنایی بودن و اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با اتمام بسترهای اولیه و انجام روال اداری و قانونی، جزئیات این سرمایه‌گذاری‌ها را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان این‌که این اداره کل براساس قانون متولی جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: به دستور استاندار کرمانشاه و براساس شرایط استان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی متوسط به بالا یعنی با بیش از ۵۰ نفر اشتغال‌زایی را نیز تقبل کرده‌ایم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: ریاست این مرکز را استاندار و قائم‌مقام آن مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان است و در نظر داریم این مرکز نقش تسهیلگری روابط بین سرمایه‌گذار و دستگاه‌های اجرایی برای اخذ مجوزها را بازی کند.  محمدی با تاکید بر عدم سرگردانی سرمایه‌گذاران از سوی دستگاه‌هایی اجرایی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری از جمله کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها تلاش کنند. 


فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری به صورت الکترونیکی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: از اسفند سال ۹۵ نیز سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان فعالیت خود را آغاز کرده، متقاضی مدارک خود را بارگذاری می‌کند، مرکز خدمات به دستگاه تخصصی می‌دهد و استعلام‌ها را می‌گیرد و مجوز را در مدت کوتاهی به طرف خواهد داد. 

محمدی بهبود فضای کسب و کار را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف مجموعه مدیریتی استان دانست و افزود: بهبود فضای کسب و کار منجر به جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌شود.  وی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان کمک شایانی کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به مولفه‌های بیست‌وهشت‌گانه بهبود فضای کسب و کار، بی‌ثباتی قوانین و مقررات، متفاوت بودن رویه‌های کاری در اجرای این قوانین و همچنین بوروکراسی اداری در بحث سرمایه‌گذاری را از عمده موانع دانست و گفت: با برنامه‌‌ریزی که با تاکید استاندار و همت تیم اقتصادی استان و با محوریت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اوایل سال ۹۷ صورت گرفت مقدمات پنجره واحد سرمایه‌گذاری شروع و با برگزاری جلسات تخصصی نرم‌افزار مربوطه تهیه و آموزش‌های لازم و مستمر کارشناسی در این زمینه انجام پذیرفت.

وی از مزیت‌های این سامانه الکترونیکی را حذف بوروکراسی اداری، کاهش زمان پاسخگویی، هماهنگی در اجرای رویه‌های قانونی، قابلیت پیگیری اقدامات توسط ارباب رجوع و پایش از طریق مسئولان دانست که با راه‌اندازی آن همه درخواست مجوزهای سرمایه‌گذاری از طریق این سامانه انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید